Jump to content
ZEVS_TubeYou

how to make an animation turn into a ragdoll for a certain action

Recommended Posts

how to make an animation turn into a ragdoll for a certain action. I make a game similar to the game Flat zombies (this Android game). I want the enemy with animation to go, and then when it is killed by a bullet it becomes a ragdoll

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 10.06.2020 в 18: 44, Майк на BrashMonkey сказал:

В Spriter нет функции тряпичной куклы, вы должны вручную анимировать все, поставив ключевые кадры, и он будет между ними.

Или вы можете сделать так, что при выполнении действия в construct 2, сама модель превращается в тряпичную куклу

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Construct 2 and 3 don't have built-in ragdoll functionality. Maybe you could use Spriter's overide feature combined with Constructs physics behavior, as in this case: https://www.youtube.com/watch?v=hVsKv3cAC_4

Please post your English translations. I thought your post was spam. Fortunately, I checked through Google translator.

 

Конструкт 2 и 3 не имеют встроенной функциональности ragdoll. Возможно, вы могли бы использовать функцию перерисовки Spriter's в сочетании с поведением физики Constructs, как в этом случае: https://www.youtube.com/watch?v=hVsKv3cAC_4

Пожалуйста, разместите ваши переводы на английский язык. Я думал, что ваш пост был спамом. К счастью, я проверил через гугл переводчик.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.06.2020 at 12:20, Mike at BrashMonkey said:

Конструкция 2 и 3 не имеет встроенного функционала ragdoll. Возможно, вы могли бы использовать функцию overide Spriter в сочетании с поведением физики конструкций, как в этом случае:

di-BE7E.png

Пожалуйста, опубликуйте ваши переводы на английский язык. Я думал, что твой пост был спамом. К счастью, я проверил через Google translator.

 

Конструкт 2 и 3 не имеют встроенной функциональности ragdoll. Возможно, вы могли бы использовать функцию перерисовки Spriter's в сочетании с поведением физики Constructs, как в этом случае:

 

Пожалуйста, разместите ваши переводы на английский язык. Я думал, что ваш пост был спамом. К счастью, я проверил через гугл переводчик.

I'm not a spammer, I'm just from Russia and translate through a translator. I have a huge request to help in some way. I make a game with gameplay like in a mobile game,, Flat Zombies,,. there is a beautiful ragdoll. I made a character and exported it to C2. Now comes my enemy, who must soon die. As arranged in spriter, one small cube is responsible for the entire enemy. I made it so that when the,, instance variables,, that very small cube has the number of HP <= 0, then that cube is destroyed and in its place the parts of the enemy's body with the already registered ragdoll are spawned, but it is not included. Instead of ragdoll, the enemy is simply destroyed and a moment later reappears and continues walking. For this cube, I did physics behaviors, set it up in different ways, but nothing changed. Then in the cube parameters, I deleted all,, container,, and then ragdoll started running normally, just destroy that cube and that's it. But this did not help make the game, as it will have a lot of such enemies, and for some reason they all destroy themselves.:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boi. First of all, Spriter is really not made for runtme bone manipulation. It can be done, but you'll need to hack it into your engine integration. Second, it's Contruct. It's very limited, I'd barely consider it a game engine. What you want to do will be way too much for it, either make a ragdoll clone without Spriter, or switch to a real game engine.

Чувак. Во-первых, Спрайтер не предназначен для манипуляции костями в рантайме. Это даже можно реализовать, но придётся много хачить в самой интеграции движка. Во-вторых -- это ж, мать его, Конструкт. Он очень ограничен, на игровой движок он тянет с большой натяжкой. То, что ты хочешь, слишком круто для Конструкта. Либо делай отдельный рагдолл без Спрайтера, либо пересядь на настоящий движок.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...